یکی از نگرانیهای عمده سازمانها و بنگاههای اقتصادی، بهویژه در کشورهای درحالتوسعه، شکاف زیاد بین ایجاد و توسعه داراییهای فکری و تجاریسازی آنها است. مسئله کلیدی این است که چگونه میتوان این شکاف عظیم را کاهش داد. هنرمندان صنایع دستی با توجه به نداشتن دانش مالکیت فکری دچار آسیبهایی میشوند که در این وبینار تلاش بر آن بود که فعالان در این حوزه را با مفهوم دارایی فکری آشنا کنیم. خانم فولادی همراهان را با مفهوم ماکلیت فکری در صادرات صنایع خلاق آشنا کردند سپس ابزارهای حفاظت از ایدههای نوآورانه در کسبوکارهای خلاق را به هنرمندان معرفی نمود و نهادها و ارگانهای بینالمللی و ملی مرتبط با مالکیت فکری در کشور خودمان را نیز معرفی کردند.
مریم فولادی
- مدیرعامل مجموعه خدمات مشاوره مدیریت و تجاریسازی کارافام
- مدرس- ثبت اختراع کانون پتنت ایران
- عضو برنامه زنان کارآفرین اتاق بازرگانی ایران و سوئیس
- عضو انجمن مدیریت نوآوری فناوری ایران
- مشاوره آی پی شرکت اندیشه سازان آوین