شناخت بازار هدف و بازرگانی و تجارت بین‌المللی صنایع دستی

شناخت بازار هدف و بازرگانی و تجارت بین‌المللی صنایع دستی

صادرات صنایع دستی یکی از راهکارهای موثر برای توسعه اقتصادی کشور محسوب می‌شود. با افزایش صادرات صنایع دستی، ارزش افزوده تولیدی این صنعت بیشتر خواهد شد و در نتیجه، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در کشور افزایش خواهد یافت. همچنین، با توجه به تنوع محصولات صنایع دستی، با صادرات این محصولات به بازارهای جهانی، تصور می‌شود که ارزش صادرات کشور نیز افزایش خواهد یافت.

هنرمندان حوزه صنایع دستی به دنبال راه‌هایی برای ورود به دنیای بین‌المللی هستند؛ دکتر اشرفی با مفاهیم و راه‌های ورود به این عرصه در مسیر بین‌المللی و اتاق بازرگانی به مخاطبان نکات مورد توجه را ارائه دادند، از جمله مفاهیمی چون:

بازاریابی، اتاق و کارت بازرگانی، رخدادهای اقتصادی، حضور در هیئت‌های تجاری، شناخت بازار کشورها، تبلیغات بین المللی 

دکتر محمود قیم اشرفی

  • مدرس دانشگاه و منتور بازرگانی و فرآیندهای صادرات عضو اتاق بازرگانی تهران
  • دبیرکل سابق اتاق مشترک بازرگانی ایران و گرجستان
  • مشاور و منتور صنایع دستی
  • مشاور و منتور بازرگانی و فرایندهای صادرات
  • مروج علم و عضو برنامه جامع جنوبگان ایران



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *